باتری سراتو

باتری سراتو
4.8
(198)
معرفی خودرو سراتو کیا مونتاژ سایپا

كيا سراتو محصولی استثنائی از گروه خودروسازی سايپا است كه در دو مدل اتومات و دنده ای با موتور قدرتمند ۱۶۰۰ و ۲۰۰۰ سی سی در اختيار مصرف كنندگان قرار گرفته است. اين محصول لوكس يك خودرو ايده آل با امكانات كامل می باشد كه در كنار امكانات فوق العاده خود از مصرف سوخت ۶/۶برای مدل دنده ای و ۷/۱ برای مدل اتومات خود بهره مند است.

سراتو تمام خواسته های مشتری را برآورده می كند و با تجهيزات ايمنی و امكانات رفاهی استاندارد با هندلينگ عالی لذت رانندگی را به ارمغان آورده است.

این خودرو در مدل‌های سدان و کوپه تولید می‌شد. البته شرکت کیا موتورز در سال ۲۰۱۶ تولید مدل کوپه را متوقف کرد. نسخه هاچبک این خودرو نیز در حال حاضر تولید می‌شود که البته در ایران عرضه نمی‌گردد.

باتری سراتو چند آمپر است؟

باتری فابریک برای کیا سراتو مونتاژ داخل باتری 60 آمپر است اما میتوان بر روی آن باتری 70 آمپر هم نصب کرد.

باتری فابریک برای کیا سراتو وارداتی تا 2012 60 آمپر است اما میتوان بر روی آن باتری 70 آمپر هم نصب کرد.

باتری فابریک برای کیا سراتو وارداتی 2013 به بعد 60 آمپر است اما می توان بر روی آن باتری 66 و 74 آمپر هم نصب کرد.

نوع باطری کیا سراتو چیست؟

باتری اسیدی ( تر ) و باتری اتمی ( خشک )

البته با توجه به مزیت های باتری سیلد نسبت به باطری اسید پیشنهاد ما استفاده از باتری اتمی می باشد.

در صورتی که شما بر روی خودروی خود سیستم صوتی حرفه ای به همراه آمپلی و یا چراغ های روشنایی تقویت شده بر روی کیا سراتو نصب کرده اید حتما از باتری با ظرفیت آمپراژ بالاتر استفاده کنید.

کارخانه برای کیا سراتو باتری فابریک و استانداردی که تعبیه کرده است براساس برق مورد نیاز خودرو تعیین کرده است و اگر شما یک قطعه برقی جدیدی نصب کردید حتما باتری خودرو را ارتقاء بدهید تا در مرور زمان خودرو و باتری دچار مشکل نشود.

عمر باتری کیا سراتو چقدر است؟

میزان عمر باتری در اصل به نوع مصرف شما و شرایط اقلیمی منطقه شما بستگی دارد و ممکن است یک باتری یک سال عمر و همان باتری در خودروی دیگر 3 سال عمر کند.

باتری در مناطق گرمسیر و مسیر های پرترافیک زودتر کیفیت خود را از دست میدهد.

خرابی دینام یا برق دزدی خودرو عامل اصلی خرابی باتری میباشد.

اما باتری های ایرانی تا 2 سال عمر میکنند.

باتری فابریک و استاندارد کیا سراتو چیست؟

باتری فابریک و اصلی کیا سراتو 60 آمپر است که در صورت استفاده صحیح میتوانید این باتری را تا 2 سال بهترین استفاده را کنید.

قیمت باتری کیا سراتو

قیمت باتری های به چندین عامل مختلف بستگی دارد:

  • کشور سازنده باتری ماشین
  • شرکت سازنده باتری
  • نوع اتمی یا اسیدی بودن باتری
  • ظرفیت آمپراژ باتری خودرو
  • تاریخ اعتبار گارانتی باتری
  • تاریخ سال ساخت باتری
گارانتی باتری سپاهان

در مورد باطریهای ایرانی تمام گارانتیها شرکتی میباشند. یعنی شما از هر کجا این باطری را خریده باشید برای استفاده از گارانتی باید به نمایندگی سپاهان باتری در تهران مراجعه کنید. این روزها با تدابیری که اندیشیده شده است شرکتها موظف به ارائه گارانتی به بهترین شکل و کمترین مشکل برای مشتری شده اند و شرکتهای داخلی اگر معتبر باشند مثل صبا باتری، سپاهان باتری، برنا باتری گارانتی را انجام خواهند داد.

باطری اصلی ماشین کیا سراتو را از کجا بخریم؟

مجتمع صنعتی سپاهان باتری در اسفند ماه 1378 فعالیت خود را در زمینه تامین و ایجاد کارخانه های تهیه و تولید انواع صفحات ، قالب بدنه و اتصالات انواع باطری ، انواع آب مقطر و اسید باطری و انجام کلیه امور بازرگانی و تولیدی که در ارتباط با موضوع شرکت میباشد آغاز نمود.محل اصلی کارخانه در شهرک صنعتی اصفهان واقع گردیده است و با بیش از 20 دفتر استانی و 750 نماینده خدمات پس از فروش و بیش از 300 نمایندگی فروش در حال عرضه محصولات خود را در سراسر کشور می باشد. سپاهان باتری علاوه بر دریافت نشان صنعت سبز از سازمان محیط زیست کشور دارای نشان استاندارد ملی ایران و همچنین گواهینامه های بین المللی ISO 18000، ISO 14000و ISTS است.

برای کیا سراتو باتری 60 آمپر سپاهان باتری مناسب است.

با توجه به کیفیت بسیار بالای سپاهان باتری نسبت به باقی برندها، سپاهان باطری گزینه مناسبی خواهد بود.

ما در تلاشیم تا به صورت تمام وقت و در تمامی ایام خدمات فروش اینترنتی سپاهان باتری را ارائه دهیم.

تمامی خدمات ما با ارسال و نصب رایگان در محل خواهد بود درنتیجه خرید باتری سپاهان به صورت اینترنتی باعث صرفه جویی در وقت و هزینه شما خواهد شد.

راهنمایی های خرید باتری

خوب است که برای خرید باتری خودرو موارد مهم زیر را رعایت کنید:

اعدادی که در قسمت آمپر درج شده است به این معنا است که آمپری که باید شما انتخاب کنید باید در بازه ذکر شده باشد. بازه انتخاب آمپر به سه عامل مهم بستگی دارد:

  1. میزان برقی است که خودرو مصرف می کند.
  2. میزان قدرت دینام خودرو برای شارژ باطری
  3. حجم و گنجایش محفظه داخلی خودرو برای این که باتری به صورت ایمن قرار گیرد.

نکته بسیار مهم این است که اگر خودروی شما دارای باندهای قوی است، در این صورت برقی که خودرو شما مصرف می کند بسیار بالا می رود. پس در این صورت شما نیازمند این هستید که بالاترین آمپر موجود را انتخاب کنید.

برعکس این قضیه هم صحت دارد. به این معنا که اگر مصرف برق اضافی ندارید، می توانید کمترین آمپر را برای خودرو خود انتخاب کنید.

اگر در مناطق بسیار گرم زندگی نمی کنید، باتری های سرب اسیدی گزینه خوبی هستند. این باتری ها در محیط های ۱۰ تا ۳۵ درجه سانتی گراد به خوبی کار می کنند. اما اگر در مناطق گرمسیری زندگی می کنید این باتری ها را خریداری نکنید. چرا که نسبت به تغییرات دما حساسیت زیادی از خود نشان می‌دهند.

مشاوران فنی و فروش سپاهان باتری، آماده هستند تا راهنمایی های لازم را در زمینه خرید باتری مناسب خودرو، در اختیار شما قرار دهند. کافی است تا با ما در ارتباط باشید.

مزایای نصب باتری توسط سپاهان باتری:
نصب باطری فابریک:

خودروی شما با یک باطری غیر فابریک هم روشن خواهد شد اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید. از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط سپاهان باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

گارانتی تعویض باطری نصب شده:

باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در 24 ساعت شبانه روز، در محل شما، باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی:

کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در سپاهان باتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز:

تعویض باتری خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان سپاهان باتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

عضو شوید
آگاه شوید
guest
29 نظرات
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
فید بک نظرسنجی داخل متن
مشاهده تمام نظرات
مهدی
مهدی
3 سال پیش

ببخشید من برق دارم هم چراغام روشن میشه وهم ضبط وبقیه لوازمات برقی ماشین ولی استارت نمیخوره ماشین میخواستم بدونم مشکل ماشینم ازکجاست؟

فرهاد
فرهاد
3 سال پیش

من 4 ماهه باطری خریدم اما ظاهرا خراب شده دوباره چکار کنم

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  فرهاد
3 سال پیش

سلام دوست عزیز باتری خودروی شما باید توسط کارشناس مرد تست و بررسی قرار بگیرد.

قربانی
قربانی
3 سال پیش

سر باطری ماشین اگر سولفات بگیره چه باید کرد ؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  قربانی
3 سال پیش

سلام سولفاته شدن سرباتری ها میتواند یکی از علائم خرابی باتری خودرو باشد. شما میتوانید با مقداری آب جوش سرباتری ها را شستشو دهید تا دچار مشکل نشود.

رضا
رضا
3 سال پیش

من ماشین سراتو دارم وباطری سپاهان از سال 95 تا 99 مهر 99 عالی کار کرد به علت کرونا حدود 6 ماه کم کار کرد وماشیت توحیاط کم روشن شد شاید اگر نمیخوابید بیشتر هم کار میکرد من از سازندها ی هم وطن متشکرم.

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  رضا
3 سال پیش

با سلام
ممنون از شما

احمد
احمد
3 سال پیش

درموردفاوb50f یابسترن 1800سی سی توضیحی ندیدم.کدام باطری سپاهان براش مطلوبه.ضمناآدرس نمایندگیتون دراهواز(اگه ممکنه دونفر)معرفی کنید.یکی ازنمایندگیهاتون به نظر3خریدارآشناخدمات بعدازفروش مناسب سپاهان روارائه نکرده.ارادتمندمشتری

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  احمد
2 سال پیش

با سلام
ظرفیت استاندارد باتری خودروی شما 70 آمپر پایه بلند قطب چپ با قالب D26 بوده و بهترین محصولی که بتوانید برای آن تهیه و استفاده نمائید محصولات سپاهان باتری می باشد.
شرکت سپاهان باتری در کلیه نقاط ایران نمایندگی های فعال دارد و در هر شهری می توانید از خدمات فروش و پس از فروش آن بهره مند شوید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر با صدای مشتری سپاهان به شماره 35062-031 تماس حصل نمائید.

کاشانی
کاشانی
3 سال پیش

سلام مهندس
نحوه فعالسازی گارانتی باتریهای سپاهان چجوریه؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  کاشانی
1 سال پیش

با سلام
برای بهره‌مندی از گارانتی محصولات و مشاهده تاریخ پایان گارانتی، به یکی از روش‌های زیر اقدام نمائید:
1. تماس با سامانه تلفن گویا و صدای مشتری و ارائه اطلاعات مورد نیاز به اپراتور با شماره : 35062-031 و وارد کردن داخلی شماره 2 و سپس داخلی شماره 6.
2. مراجعه به سایت سپاهان باطری به آدرس: http://www.sepahanbattery.com و وارد کردن اطلاعات در قسمت فعالسازی گارانتی محصولات.
3. استفاده از سرویس پیام کوتاه به شماره (20003739) – شماره پلاک خودرو*سریال باتری*211 (از چپ به راست)
4. استفاده از اپلیکیشن همیار باتری سپاهان

معظمی
معظمی
3 سال پیش

سلام وقت بخیر
دزدگیر خودرو از کار افتاده و عکس العملی نشون نمیده. علت چی هست؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  معظمی
3 سال پیش

با سلام
اتصالات سیستم دزدگیر و باتری خودرو و باتری ریموت را کنترل و چک نموده در صورتی که متوجه ایراد نشدید به کارشناس مراجعه نمائید.

نادرشاهی
نادرشاهی
3 سال پیش

سلام خسته نباشید
در صورتی که اب باتری کم شده باشه مجازیم اسید بریزیم داخلش؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  نادرشاهی
2 سال پیش

با سلام
بله در باتری های اسیدی مانعی ندارد و می توانید تا اندازه ای که صفحات زیر آب قرار بگیرد روی آن آب باتری اضافه نمائید.

ستاری
ستاری
3 سال پیش

سلام خداقوت
اگر کابلهای مثبت و منفی دستگاه شارژبه باتری اشتباه وصل شود چه مشکلی پیش می اید؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  ستاری
2 سال پیش

با سلام
در دستگاه های مختلف عکس العمل این اتفاق متفاوت می باشد.
در دستگاه هایی که محافظ ولتاژ ورودی دارند به غیر از سوختن فیوز اتفاق دیگری نخواهد افتاد اما در دستگاه هایی که محافظ ندارند احتمال اصال کوتاه و آتش سوزی بسیار زیاد می باشد.

نفیسی
نفیسی
3 سال پیش

سلام
چطور متوجه بشم خودرو برق دزدی داره؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  نفیسی
2 سال پیش

با سلام برای پیدا کردن نشتی برق روش های مختلفی دارد که به اختصار برایتان بیان می کنیم. 1. ابتدا مطمئن شوید که اتصالات باتری شل نبوده و یا دچار رسوب نشده باشند. 2. ابتدا سر باطری مثبت ماشین را باز می‌کنیم و بین باطری و سر باطری مثبت آمپرمتر قرار می‌دهیم تا بررسی کنیم که واقعا دستگاهی در حال مصرف انرژی باتری است یا خیر؟ 3. با کمک یک نفر دیگر برای چک کردن آمپرمتر، تک‌تک فیوزها را کشیده و جا می‌زنیم و در هر کدام از فیوزها که آمپرمتر صفر را نشان داد یعنی مشکل از آن فیوز… خواندن ادامه ...

شعبانی
شعبانی
3 سال پیش

سلام وقتتون بخیر
دزدگیر خودرو از کار افتاده و هیچ عکس العملی نشان نمیدهد. علت از چیست؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  شعبانی
2 سال پیش

با سلام
اتصالات باتری و دزدگیر خودرو را بررسی نمائید و اگر درست نشد به کارشناس مراجعه نمائید.

نوری
نوری
3 سال پیش

سلام
از کجا متوجه بشم خودرو من برق دزدی داره؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  نوری
3 سال پیش

با سلام برای تشخیص برق دزدی خودرو بهتر است اطمینان حاصل کنید که اتصالات باتری شل نبوده و یا دچار رسوب نشده باشند. 1. ابتدا سر باطری مثبت ماشین را باز می‌کنیم و بین باطری و سر باطری مثبت آمپرمتر قرار می‌دهیم تا بررسی کنیم که واقعا دستگاهی در حال مصرف انرژی باتری است یا خیر؟ 2. با کمک یک نفر دیگر برای چک کردن آمپرمتر، تک‌تک فیوزها را کشیده و جا می‌زنیم و در هر کدام از فیوزها که آمپرمتر صفر را نشان داد یعنی مشکل از آن فیوز و دستگاه‌های متصل به آن است! هشدار: در صورتی‌که سیستم… خواندن ادامه ...

حصارکی
حصارکی
3 سال پیش

سلام
تاریخ تولید باتری چه تاثیری روی عمر باتری داره؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  حصارکی
3 سال پیش

با سلام
اگر از تاریخ تولید باتری بیش از 6 ماه گذشته باشد نیمی از کارایی خود را از دست داده است، چون انبار شدن بیش از 6 ماه باعث رسوب کردن صفحات داخل باتری می شود و این سولفاته شدن عمر مفید باتری را تا 50 درصد کاهش می دهد.
ه همین دلیل تاریخ تولید باتری بسیار مهم بوده و رابطه مستقیم با طول عمر باتری دارد.

Ali.Bm
Ali.Bm
2 سال پیش

سلام
برای سراتو وارداتی مدل ۲۰۱۶ چه باتری پیشنهاد میکتید؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  Ali.Bm
2 سال پیش

با سلام و درود
باتری فابریکی خودروی کیا سراتو 60آمپر می باشد.
به ترتیب باتری های زیر به شما پیشنهاد می شود:
محصولات سپاهان باتری (EFB – سوزوکی – پریمیوم – اوربیتال سیلور – اوربیتال قرمز)
محصولات برنا باتری (زیتکس گلد)
محصولات صبا باتری(واریان)

بانی
بانی
2 سال پیش

باتری یراتو وارداتی با سراتو سایپا قرق میکنه؟

باتری سپاهان
باتری سپاهان
در جواب  بانی
1 سال پیش

با سلام
بله باتری این دو خودرو با همدیگر متفاوت هستند.
ظرفیت استاندارد باتری خودروی سراتو وارداتی 60 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L2 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 66 و 74 آمپر پایه کوتاه قطب چپ با قالب L3 نیز می‌توانید استفاده نمائید.
ظرفیت استاندارد باتری خودروی سراتو مونتاژ (سایپایی) 60 آمپر پایه بلند قطب چپ با قالب D23 است و در صورت نیاز و استفاده از موارد مصرفی بیشتر از باتری 70 آمپر پایه بلند قطب چپ با قالب D26 نیز می‌توانید استفاده نمائید.

29
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا دیدگاه خود را بفرماییدx
تماس با ما و ثبت سفارش